Pokaldryss til Driv-håndball i Kolbotncup!

Postet av Driv Idrettslag - Håndball den 11. Mai 2008

Helgen 2.-4. mai stakk 3 av lagene våre av med flotte pokaler i Kolbotncup. Driv stilte med hele 6 lag i cupen. Gutter 11, jenter 11 og jenter 16 tok med seg pokal hjem fra B-finaler. Flott innsats!

Kolbotn håndballcup ble arrangert for 7. gang i år.  Det var 123 påmeldte lag i denne prestisjefylte turneringen. I løpet av 3 dager ble det avviklet 267 kamper i 3 forskjellige haller og det ble skåret totalt 4546 mål. Et snitt på 17 mål per kamp. Det er ikke kjedelig med håndballkamper og Driv kommer gjerne tilbake til neste år!

Jenter 11, gutter og jenter 12, gutter og jenter 14 og jenter 16. 3 av lagene, gutter 12, jenter 12 og jenter 16 tok like godt med seg 3 pokaler fra B-finaler. Gutter 12 vant sin B-finale mens jentene fikk 2. premie. Glimrende innsats og kjempeartig for lagene!

Trått i starten

Det hele startet litt trått for alle Driv lagene med både knepne og store tap i de innledende kampene. Søndagen gikk det mye bedre og 4 av lagene kom seg videre til sluttspill. For det yngste laget, jenter 11 var det ikke sluttspill. De spilte 4 kamper og tapte alle, men vinner og taper med samme sinn. Neste år er det nye muligheter. Gutter 14 spilte også 4 kamper men klarte ikke å vinne tross iherdig innsats.

Jenter 14 gikk videre til kvartfinalen og spilte en flott kamp som de vant 14-2. I semifinalen møtte de Nordstrand 2 og gikk på et tap med 11-6. For jenter 12 gikk det bedre og bedre utover i cupen og de kvalifiserte seg til B-sluttspill i puljen sin. I finalen møtte de Kolbotn og kampen ble nesten for spennende da begge lagene lå helt jevnt og ønsket intenst å vinne. Det ble Kolbotn som til slutt fikk halt seieren i havn med ett mål, 5-4.

Jenter 16 fikk også en dårlig start med tap i de innledende kampene. Søndag tok det seg imidlertid kraftig opp da de klarte å vinne kvartfinalen. I semifinalen møtte de Vestby og det ble en ulidelig spennende kamp. Etter full tid var det uavgjort og det måtte spilles ekstraomganger. Etter 2 ekstraomganger var det fortsatt uavgjort. Da er det ”første mål vinner” strategi. Men det gikk hele 4 minutter uten at noen av lagene klarte å sette inn ballen. Til slutt fikk endelig Silje Barli puttet ballen inn bak Vestby`s keeper og stemningen var helt ”sinnssyk” både på banen og tribunen.  I finalen mot Kolbotn 2 gikk det ikke helt Driv sin vei. Kolbotn vant med 13-8. Men pokal fikk laget med seg, den første noen sinne for laget!

Gutter 12 gjorde det skarpest av Driv-lagene denne gangen. De kom seg til B-finalen der de møtte Rælingen. Dette ble også en helt jevn kamp som lenge kunne gått begge veier. Heldigvis for Driv var de best da det virkelig var nødvendig. 6-5 ble sluttresultatet og nok en flott pokal fant veien til Driv. Med 3 pokaler må vi nok se å få oss et flott premieskap å ha dem i. Vi regner med at her kan det bli flere i nye cuper fremover!

Nye kampdrakter

Driv har fått nye kampdrakter og de ble innviter denne helgen!

Her er Jenter 16.

Fra venstre, trener Robet, Charlotte, Kristine, Charlotte, Silje, Katarina; Maria.

Oppmann Arnt, Ida, Heidi, Charlotte, Marte, Albertine, Nora og trener Roger.