OPPSUMMERING FRA BØ

Postet av Driv Idrettslag - Håndball den 26. Jun 2008

En del av jentene i Bø sommerland.

Driv J 13 er et lag med høy sosial faktor. Laget er skjønt enige om at det har verdens beste trener, men det til tross, så mangler det litt på at resultatene har bikket lagets vei gjennom serien. Men cup er cup, og nye lag og nye kamper betyr nye sjanser.

Tidlig en lørdags morgen, etter overnatting på Bø skule, frokost med matpakkesmøring, busstur med en av skyttelbussene, utenfor Telemarkshallen, begynte laget oppvarmingen mot sin første kamp mot Hauketo. Et lag Driv var spente på da det jo ligger midt i smørøyet for gode håndballprestasjoner.

Når kampen kom i gang var lettelsen til å ta og føle på da Driv merket at dette var et lag man matchet.

Driv J-13 har til tider et godt forvar, i god Driv tradisjon, men det kan til tider bli noe begrenset med gode avslutninger. Med to ganger 10 minutter og et godt forsvarsspill slapp laget inn bare ett mål i denne kampen og halte i land seieren med 4 – 1.

Badeland ventet deretter, det var leeenge til neste kamp, og Driv klanen sikret seg sin faste plass sentralt i anlegget hvor fra store og små nøt dagen.

Otra var neste motstander. Klarte Driv J 13 igjen å mobilisere det lille ekstra?

Otra ble sterke, det glapp i tilegg litt i forsvar, og noe frustrerte måtte laget se seg slått med 4 – 10.

Driv J-13 skulle gjøre seg ferdig med hele sitt innledende gruppespill denne lørdagen og resultatet i lørdagens siste kamp – mot Hokksund - ville avgjøre starttidspunktet for sluttspillkampen på søndag. Jo bedre resultater fra lørdagen, jo senere starttidspunkt på søndag.

Kampen mot Hokksund bølget frem og tilbake. Driv hadde en stor tilhengerskare rundt banen. Driv var absolutt med, men det tenderte atter en gang mot akkurat ikke å gå lagets vei. Men så, - laget hadde tydelig bestemt seg for at fest er fest, godt hjulpet fram av publikum, satte laget inn støtet og dro i land en herlig 7 – 6 seier. Aldri har vel laget vært lykkeligere………..

Enkelte av spillerne var gjennom dagen lånt ut til Driv J 14, og et par av spillerne var aktive i hele 6 kamper denne lørdagen. Let’s go disco…….

Driv J 13 var dermed det Driv laget som gikk rett til en åttendedelsfinale på søndagen.

Søndag, sluttspill og ikke altfor fristende badevær betydde stinn brakke i Telemarkshallen og bra trøkk.

Dette kombinert med svært støle kropper samt noe preget av helgens gjøren og laden, resulterte i at laget fikk en svært tøff oppgave i denne kampen mot Gneist fra Bergen.

Gneist var et godt lag, bl a med flere gode distanseskyttere, og når Drivs tradisjonelt gode forsvar ble for passive samt angrepene var uten uttelling ble det et forsmedelig 0 – 11 tap. Men med seier i to av fire kamper totalt kan nok Driv J 13 oppsummere med at helgen i Bø i Telemark vil by på mange minner, og da er det jo ikke bare håndballresultatene som bidrar……………….

Roar.