KAMPEN 12.10.08

Postet av Driv Idrettslag - Håndball den 14. Okt 2008

Søndag 12.10.2008 møtte Driv J-13 Kråkstad/Nordby i Mjærhallen. Vi har møtt Kråkstad flere ganger tidligere, både i seriespill og i vennskaps og treningskamper. Det har alltid vært spennende og relativt jevne kamper. Kråkstad J- 13 har siden sist vi møtte laget slått seg sammen med Nordby, og det var naturlig nok et spenningsmoment knyttet til dette fra vår side.

Førsteomgangen startet svært godt, og ble meget tett og spennende. Driv J-13 ledet både 4-1 og 5-3. Flere spillere meldte seg på scoringslista denne omgangen. I større grad enn tidligere tok flere spillere et ansvar for avslutninger, og det med hell. Driv hadde også en målvakt som sto svært godt, bl a ble flere straffer reddet. Til pause sto det 6-8.

Annen omgang slet Driv mer med å komme til gode avslutninger. Tempoet i angrepene sank, og variasjon og presisjon ble for begrenset. Omgangen bar i det hele tatt mer preg av at Driv var tilbake i "gamle synder". Håndball er nå en gang slik at når vi ikke klarer å skore mer enn to mål i en omgang, som var det som skjedde i andre omgang, så blir sluttresultatet gjerne deretter.

Kort fortalt ble gjestene for sterke til slutt, og kampen endte 8-14.

Tror jeg har alle med meg på at Driv i denne kampen viste tydelige forbedringer. Seks spillere på scoringslista er en seier i seg selv. Driv J-13 skal bygge videre på de fremskrittene som kampen tydelig viste, og jeg tror laget og alle oss rundt opplevde kampen samlet sett som en positiv opplevelse og en inspirajon for trenin, kamper, spennine og moro framover.

Lagleder`n.